Nowa wersja szosowego e-roweru Futa All-Road rozszerza ofertę rowerów Ducati. Rama Monocoque i obręcze kół wykonane z włókna węglowego, silnik w tylnej piaście, przemyślany kształt kierownicy oraz zestaw bikepackingowy – tak wygląda kompletna propozycja dla wszystkich fanów rowerów szosowych.
Ducati wprowadza na rynek model Futa All-Road, który został zaprojektowany z myślą o długich przejażdżkach zarówno po asfalcie, jak i drogach gruntowych. Rower dla tych, którzy chcą wybrać własną trasę na każdym rozwidleniu dróg i cenią sobie możliwość ucieczki od ruchu ulicznego, aby cieszyć się malowniczymi trasami bez zatrzymywania się tam, gdzie droga się kończy. Szybki i jednocześnie wygodny rower elektryczny z rozwiązaniami technicznymi zaprojektowanymi tak, aby zagwarantować stabilność nawet poza asfaltowymi odcinkami.
Rama ma geometrię sportów wytrzymałościowych. Podobnie jak Futa AXS, wersja szosowa, czyli Futa All-Road ma także silnik zamknięty w tylnej piaście, akumulator zintegrowany w dolnej części ramy, malowanie z czerwonymi akcentami i widoczny karbon. To idealne włoskiego designu z funkcjonalnością w stylu Ducati.
Rama typu monocoque wykonana z włókna węglowego wyróżnia się budową i rozwiązaniami, które wskazują na ogromną istotę aerodynamiki, bez poświęcania komfortu jazdy. Kompaktowa tylna podpora sprawia, że Futa All-Road jest wygodniejsza i generuje mniejszy opór aerodynamiczny. Najnowszy rower Ducati waży zaledwie 12,4 kg (w rozmiarze M).
Silnik umieszczony jest w tylnej piaście. FSA System HM 1.0 generuje moc 250 W i moment obrotowy wynoszący 42 Nm. Charakteryzuje się płynnym i naturalnym dostarczaniem mocy, a kierowca ma do dyspozycji 5 poziomów wspomagania. Aplikacja FSA dostępna jest dla systemów iOS i Android. Na ekranie telefonu wyświetlane są statystyki jazdy, pozostały czas pracy baterii i stan jej naładowania. Powyżej 25 km/h, gdy wspomaganie zostaje utracone zgodnie z wymogami przepisów europejskich, opór silnika jest prawie niezauważalny, a sam proces pedałowania pozostaje naturalnie płynny. Akumulator FSA o pojemności 250 Wh jest doskonale zintegrowany z dolną częścią ramy i opcjonalnie można także zakupić kolejną baterię o tej samej pojemności, znacznie wydłużając tym samym zasięg.
Rower jest wyposażony w osprzęt SRAM Rival eTap AXS. Za hamowanie odpowiedzialne są niezwykle czułe i wydajne hamulce hydrauliczne z tarczami o średnicy 160 mm, a biegi zmieniane są elektronicznie. Obręcze Vision AGX 30 również wykonane są z włókna węglowego, a kierownica FSA K-WING AGX Carbon zaprojektowana została do jazdy po szutrze i posiada wyprofilowane punkty styku dla lepszej ergonomii. Wygodę i łatwość jazdy zapewnia wygięcie jej o 10° do przodu, co zapewnia bardziej naturalną pozycję nadgarstków i szerszą pozycję łokci. Rozszerzony kształt kierownicy poprawia kontrolę, komfort oraz aerodynamikę.
Opony to Vittoria Terreno Dry, które idealne są do mieszanych zastosowań szosowych i szutrowych. Zróżnicowany przekrój między przodem (38 mm), a tyłem (35 mm) gwarantuje bezpieczeństwo, komfort jazdy w każdym terenie i płynne pochłanianie nierówności. Siedzisko to Selle Italia SLR Boost.
Aby przedłużyć przygodę w siodle rowera bez rezygnacji z jakichkolwiek niezbędnych rzeczy, Futa All Road jest wzbogacona o zestaw bikepackingowy, składający się z trzech toreb Skuad na siodełko, kierownicę i ramę. Wykonane są z całkowicie wodoodpornego materiału i maksymalizują przestrzeń załadunkową.
Model ten rozszerza gamę Ducati, która obejmuje już model Futa AXS oraz e-rowery Powerstage RR (w pełni karbonowe Enduro), TK-01RR (aluminiowe Enduro) i MIG-S (all mountain). Futa All-Road będzie produkowana w czterech rozmiarach, od S (53) do XL (59). Dostawy rozpoczną się w całej Europie w czerwcu 2024 roku. Rower można już zamawiać w sieci dealerskiej Ducati.
#Ducati #e-Bike #FutaAllRoad